reklama

Nepozvite si chrobáka do hlavy

Pani pri pokladni blokovala nákup a ja som si pozeral tovar, ktorý bol vystavený pri pokladni. Bol to väčší nákup, tak som sa „nudil“. Obzeral som sa po pulte pri pokladni a zaujal ma leták, ktorý ponúkal pôžičku na dovolenku.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Na letáku bola odfotená cyklistka, usmiata rodinka natierajúca plot a deti kúpajúce sa v mori. Rozoberať motív klienta požičať si na dovolenku je na samostatný článok, v tomto sa chcem zamerať na pocity, aké som pri tom zažil.

V prvom momente aj moje podvedomie reagovalo pozitívne a spozornel som. „Paráda“, povedalo si moje JA. „Požičiaš si 500 eur, 10 mesiacov splátka po 50 eur, veď to je pohodička. To nie je žiaden problém.“ A viete, že mi v prvom momente preblesklo hlavou more a cítil som hrejivé lúče slnka na pláži? Až po tomto záblesku som si všimol, že v stĺpci Výška vrátenej sumy nebolo 500 eur, ako si myslelo moje podvedomie, ale 550 eur. Čiže suma navýšená o 10% a to za obdobie kratšie ako rok. A viete aká bola napriek tomu moja myšlienka? „Veď to je len 50 eur naviac, to je v pohode!“ Akosi už nebolo schopné pustiť tú myšlienku mora, slnka, relaxu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď si teraz vyhodnocujem svoje pocity, tak sa mi chce smiať, ako sa nechalo moje JA nasmerovať. Našťastie, nie som typ človeka, ktorý si dovolenku predstavuje ako prípravu na niekoľkomesačné splácanie úveru, takže som na túto ponuku nereflektoval. Ale koľkí ľudia tomu nevedia odolať? Len naša pokladníčka vybavila za desať minút tri nákupy. Celkovo bolo 8 pokladní v tom čase aktívnych plus 3 samoobslužné. Počítajme, že na nich sa obslúži jeden zákazník za desať minút. Celkovo to je okolo 160 zákazníkov za hodinu (my sme okrem toho boli v neatraktívnom čase na takéto nákupy - v sobotu doobeda, kedy bola väčšina pokladní zavretá). Za jeden mesiac to je viac ako 60.000 zákazníkov, ktorým vytvoríte sekundovú predstavu o mori – dosť veľký zástup ľudí, ktorým je vložený chrobák do hlavy, že dovolenka môže byť tak ľahko! Koľkí z tohto davu neodolajú jeho pokúšaniu a kúpia niečo, o čo ani nemajú záujem? Pracuje potom takýto produkt pre klientov alebo je to len prostriedok na to, aby z Vás vytiahol peniaze?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A na záver Vám poviem ešte jednu pikošku. Pôvodne som v tomto článku plánoval vypočítať, koľko na tomto produkte prerobí klient, ročnú percentuálnu mieru nákladov, spracovať porovnanie s iným typom úveru, porovnať to s výhodami sporenia, ale počas písania som si uvedomil väčšiu dôležitosť tohto článku práve v podobe poukázania na nepozvaného chrobáka v hlave. Či na poplatkoch zaplatíte takú alebo inú sumu, či RPMN bude 15 alebo 20%, to sú druhoradé detaily, podstatné je, že sa niekto snaží získať Vaše peniaze, ktoré zarobíte tvrdou prácou, bez Vášho súhlasu.

Ak ste sa aj Vy stretli s podobnou situáciou, ak aj Vám vliezol nepozvaný chrobák do hlavy, budem rád, keď sa zapojíte do diskusie a napíšete akým spôsobom ste si s ním poradili.

Martin Pavlásek

Martin Pavlásek

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Čo ste si ako deti dosadili do vety: "Až raz budem veľký/veľká, tak si kúpim ..." Aj ste si to už splnili? Ak nie, čo Vám k tomu chýbalo? Peniaze, odhodlanie, správny nápad...?Už 3 roky učím ľudí ako prekonať prekážky a začať si plniť sny. Stačí ma kontaktovať a Váš sen začnete žiť.www.ekonomickylekar.sk Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu